חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך הלחץ משפיע על השיער שלכם?


ללחץ השלכות רבות על הבריאות הנפשית והפיזית ולחץ יכול לגרום בעקיפין גם לנשירת שיער. יש אנשים רבים שבמהלך תקופת הקורונה המאתגרת המלווה בלחצים יומיומיים רבים גילו שהשיער שלהם לא כפי שהיההוא דליל, דק ועמום יותר. 

קיימות מגוון סיבות אשר מובילות לנשירת שיער או לשיער פגום, החל מחסכים תזונתיים דרך מחלות רקע ועל סימפטומים של נטילת תרופות מסוימות, צריכה מוגברת של אלכוהול, עישון, חשיפה לזיהומים וכן, לחץ נפשי. 

מתח עשוי לעורר ואף להחמיר בעיות שונות שקשורות בקרקפת. כמו למשל, התקלפות וגירוד בקרקפת וכן לגרום לשינויים הורמונליים המשבשים את המיקרו פלורה של הקרקפת ובעיות בקרקפת עשויות להוביל למצב של נשירת שיער. 

הלחץ משפיע גם על הרגלי החיים השונים ועשוי לשבש הרגלי תזונהאכילת מוצרים מעובדים ומשומרים ומחסור בשומנים בריאים, חלבונים וויטמינים ומינרליםחסרים תזונתיים ואוכל לא בריא שגורמים לאובדן שיער. 

על שפכים טלוגניים שמעתם?

תסמינים של לחץ עשויים להחמיר גם תופעות של פסוריאזיס בקרקפת או אקזמה ולגרום לסביבה דלקתית בקרקפת שמובילה לנשירה. אחת התופעות הנפוצות של לחץ היא מריטת שיער כפייתית ומשיכת שיער שלא לצורך פוגעת בצמיחת השיער. 

בעיה מוכרת נוספת נקראת שפכים טלוגניים במהלכה מתרחשת תופעה של שינוי כימי בזקיקים והם לא מצמיחים שיער כך שצמיחת השיער נעצרת ובנוסף נגרמת נשירת שיער משמעותית וחלה פגיעה במחזורי צמיחת השיער. 

פעמים רבות תופעה זו מתרחשת בעקבות שינויים הורמונאליים למשל לאחר הריון או לידה. במצב של לחץ כרוני חלה גם לעיתים עלייה ברמות ההורמונים הגבריים, כמו טסטוסטרון ו- DHEAS, שמובילה לעלייה בשומניות של הקרקפת וגם לפגיעה בטרם עת בזקיקי השיער. תופעה של הלם, טראומה או פוסט טראומה גם הם מפרים את האיזון הנפשי ויכולים להפריע לצמיחת השיער.

קופון הנחה לפיטו פריז מוצרי שיער מצמחים

להוריד את הלחץלעזור לשיער

שליטה ברמת הלחץ היא הדבר החשוב ביותר. חפשו את הדרך האולטימטיבית עבורכם להפחית את רמת הלחץ כאשר יש הרבה מאוד טכניקות להרפיה והרגעה אשר יכולות לסייע בהשגת המשימה: מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך, מיינדפולס, טאי צ'י או צ'י קונג. חשוב גם לאפשר שנת לילה איכותית של בין 6-8 שעות ולבצע בדיקות דם על מנת לבחון אם יש מחסור בוויטמינים או מינרלים שמעלים את רמת הלחץ וכך גם גורמים לנשירה.

פעילות גופנית יכולה מאוד לסייע בהפחתת הורמון המתח קורטיזול ובשחרור אנדורפינים שמעלים את מצב הרוח וגם בהמרצת זרימת הדם החיונית לצמיחה תקינה של השיער. 

נסו להפחית ככל שניתן בפעילויות חימום או עיבוד השיער כמו פן, צביעת השיער וכן בהידוק השיער בגומיה. במקביל חשוב להזין את השיער בוויטמינים ומינרלים שתורמים לשיפור קצב הצמיחה ומראהו כמו ביוטין, ברזל, מגנזיום, חלבונים.

לחץ יכול לפגוע גם באיכות השינה ובתפקוד כך שמערכת החיסונית לא במיטבה וצמיחת השיער נפגעת. חשוב מאוד לתת לשיער את הכוח והאנרגיות להם הוא זקוק כדי להמשיך לצמוח כך שהשיער ייראה עבה ומבריק יותר.

שחקני חיזוק לשיער בריא יותר

חלק בלתי נפרד מהמרצת הצמיחה היא פעולת עיסוי עדינה וכדאי להשתמש בתכשירים המותאמים למצבים של שיער דליל או נשירת שיער כמו מוצרי פיטו פריז לבעיות שיער אלה. כך למשל, ערכת פיטוציאן כוללת אמפולות לשימוש פעמיים בשבוע למשך 2-3 חודשים המכילות חומצות אמינו, ג'ינקו בילובה ותמצית מצמח ויברונום שיש לטפטף בשבילים בשיער על קרקפת נקייה ומיובשת תוך כדי עיסוי השיער ומומלץ להשתמש גם בשמפו פיטוציאן הנחשב שמפו טיפולי לשיער דליל ומסייע בחיזוק הקרקפת ובהגנת זקיקי השיער. 

קופון הנחה לפיטו פריז מוצרי שיער מצמחים

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד