חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

נשירת שיער לאחר הריון ולידה

 

נשירת שיער מוגברת היא תופעה נפוצה אחרי תקופת הריון וחלק גדול מן הנשים סובל ממנה. מכיוון שמספר השערות שיצמחו במהלך החיים לכל אדם הוא מוגבל, חשוב לטפל בתופעה ולנסות לצמצמה אפילו שהיא זמנית. לסובלות מנשירת שיער לאחר לידה חשוב לדעת שהשיער חוזר לצפיפותו הרגילה רק לאחר 6 עד 12 חודשים מהלידה.

מחזור חיי השערה נחלק ל-3 שלבים:
* שלב הצמיחה, תקופה של כ-6 שנים בנשים.
* שלב המנוחה, השיער מפסיק לצמוח, תקופה שנמשכת כשבועיים.
* השלב האחרון כהכנה לנשירה. תקופה הנמשכת כשלושה חודשים. מקומה של השערה שבשלב זה מתמלא על ידי שערה חדשה משלב הצמיחה.

לכל שערה יש מחזור חיים שאורכו שלוש עד חמש שנים – או שמונה לכל היותר. השיער,  המצויד בתוכנית גנטית משל עצמו, מתחדש כ- 25 פעם במשך החיים.

בתקופת ההיריון יותר זקיקי שיער נמצאים בשלב הצמיחה אך עם סיום ההיריון והשינוי במצב ההורמונאלי זקיקים אלו עוברים חזרה לשלב המנוחה דבר המתבטא לעיתים בנשירת יתר.

קופון הנחה לפיטוציאן שמפו
לשיער חלש ודליל

 

נשירת שיער לאחר הריון ולידה – טיפים

טיפול עדין נגד נשירת שיער: כדי להפחית נשירת שיער לאחר הריון, מומלץ קודם כל לטפל בשיער בעדינות רבה, לא להתעלל בשיער על ידי יבושו בחום גבוה במייבשי שיער, סלסול, החלקה, תסרוקות ולא למתוח אותו יתר על המידה.
צבעי שיער עדינים: כמו כן, לצורך הפחתת נשירת שיער, כדאי להימנע משימוש בצבעי שיער חריפים. שימוש במסכות ושמפו המכילים דטרגנטים כימיים חריפים וסיליקון הסותמים את זקיקי השיער. כדאי להשתמש ב צבעי שיער נטורל. נשירת שיער לאחר הריון ולידה
הזנת השיער בשמנים צמחיים: כדאי בתקופת הנשירה לעסות את הקרקפת בשמנים צמחיים (רוזמרין מרווה לבנדר וקורנית מעורבבים בשמן זית) הממריצים את מחזור הדם באזור זקיק השערה. תרופת סבתא מוכרת הייתה למרוח על השיער חלמון ביצה... 

נשירת שיער ותזונה נכונה
 

בנוסף, מחסורים תזונתיים הינם סיבה להאצת נשירת שיער זמנית ולכן תזונה מאוזנת ונורמאלית תאפשר לשיער לצמוח ביתר קלות. דיאטה בריאה חייבת להיות מגוונת ולהכיל מוצרי דגניים, ירקות, פירות, מוצרי חלב דלי שומן, בשר רזה, דגים, עופות, קטניות ושומנים לא רווים דוגמת שמן זית, קנולה וכדומה. תזונה טובה תספק גם פחות קלוריות ופחות שומנים וסוכרים, ותאפשר במקביל לשמור על משקל תקין ויציב. מומלץ להפחית במזונות הכוללים שומנים רווים כמו בשר אדום וכולי.
שתייה ונשירת שיער: מים שהם מרכיב תזונתי חשוב וחיוני  הכרחיים להתרחשותם של כל התהליכים בגוף, החל מהעברת חומרים שונים בתוך הגוף ועד לסילוקם ממנו. מאזן נוזלים תקין בגוף הוא גורם חשוב ביותר לשמירת בריאות השיער והבריאות בכלל. לכן, יש להקפיד למלא אחר ההמלצה ולשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום. במיוחד לנשים המניקות ואז מאבדות יותר נוזלים.
תפריט דיאטה נגד נשירת שיער: לטיפול בנשירת השיער מומלץ לבנות דיאטה עשירה בויטמיני B, ביוטין, אבץ וחלבון.כדאי לפעול לפי המלצות התזונה העולמיות ולצרוך 5 מנות פירות וירקות ביום,

נשירת שיער וויטמינים חיוניים

באיזה מוצרי מזון ניתן למצוא את המרכיבים החיוניים ביותר לשערה הצומחת?

ויטמינים מקבוצה B:
קבוצת ויטמיני B חיונית ליצירה של תאי דם אדומים (המוגלובין) שתפקידם  לשאת את החמצן מהריאות לרקמות הגוף, כולל השיער. כמו כן הם בעלי תפקיד ביצירת  קרטין, החומר ממנו בנויה השערה.שיער חזק ובריא תלוי באספקה מתמדת וקבועה של דם וחמצן מכאן שחשוב לספק וויטמיני B 
ויטמין B6
מקורות לקבלת B6 הם מזונות עשירים בחלבון כמו: עוף, דגים, כבד ופולי סויה, וכן דגניים, חיטה מלאה, אגוזים וקטניות המכילים גם הם כמות סבירה מהוויטמין.
ויטמין B12 מצוי ברוב המזונות מהחי - בשר, דגים, עופות, ביצים וחלב ומוצריו.
ויטמין B5 - קיים בבטטות, סלמון
אבץ- מגביר את יצור הקרטין ,ומעכב את האנזים 5 אלפא-רדוקטאז, האנזים המקשה על אספקת חומרי מזון דרך נימי הדם לשורש השערה. האבץ הנמצא בריכוז גבוה בדלעת, חמניות,אגוזים,דגים.
ביוטין -משתתף בחילוף החומרים של חומצות אמינו החיוניות לצמיחת שיער בריא. מקורות המזון לביוטין הם קטניות, עדשים, אגוזים,שמרים וביצים.  במצבי מחסור בביוטין תתרחש נשירת שיער.
אם מתקשים להרכיב תפריט דיאטה מאוזן, ניתן לרכוש תוספי תזונה הנמצאים על המדפים בצורת כמוסות ומכילים את הרכיבים האלו.   

                                     
 

 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד